IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Staren naar de vlammen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Bella

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 28-07-09

Character sheet
Leeftijd: 17
Tent: 2
Partner: -

BerichtOnderwerp: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 6:57 pm

Bella's blote voeten maakte gedempte geluiden over de openplek. Iemand had het vuur al aangestoken en de vlammen flakkerde binnen de kring van banken. Bella negeerde de banken en ging op de grond zitten bij het vuur. Ze voelde de wamrte tegen haar lichaam aanslaan en genoot ervan. In gedachten verzonken bleef ze naar de vlammen staren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Léo

Aantal berichten : 17

Character sheet
Leeftijd: 20
Tent: 8
Partner: nee

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 8:57 pm

Léo zat op één van de banken en keek ook naar het vuur. Hij genoot van de warmte op een koele avond als deze. Opeens zag hij hoe een meisje, iets jonger dan hijzelf bij het vuur op de grond ging zitten. Hij grijnsde kort. Plots voelde hij een mug op zijn arm en sloeg hem snel weg. 'Rotbeest!' mompelde hij. Maar ja, zo'n dingen had je natuurlijk wel in de jungle. Hij zuchtte onhoorbaar. Hij had zelf besloten om mee te doen aan dit kamp, dus hij kon het enkel zichzelf verwijten natuurlijk.
Profiel bekijken
Blysse

Aantal berichten : 66
Leeftijd : 25

Character sheet
Leeftijd: 16 jaar
Tent: 6

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:19 pm

Blysse slenterde naar het kampvuur toe. Ze had een boek in haar hand. Ze had overdag gezien dat er bankjes aan het kampvuur stonden en dacht dat het best gezellig kon zijn om 's avonds wat te lezen in de zachte gloed van de vlammen. Ze was Twilight aan het lezen, voor de vierde keer ondertussen al. De kaft was al flink stuk, maar dat kon Blysse niet schelen. Het was haar lievelingsboek, ze vond het spannend, vlot en romantisch. Alles wat een goed boek moest hebben. En stiekem hoopte ze om ook ooit een jongen als Edward tegen te komen. Ze zag een meisje bij het kampvuur zitten en herkende meteen Bella, één van de meisje die ze op haar eerste dag hier ontmoet had. Ze grinnikte zachtjes. Wat een toeval dat het hoofdpersonage uit haar boek ook net Bella heette! Ze liep naar haar toe en ging naast haar op de grond zitten. 'Hey Bella.' zei ze met een vriendelijke, ietwat schuwe glimlach. Ze keek kort de omgeving rond en merkte nu pas dat er een jongen op één van de bankjes zat. Een zwartharige, wat oudere, knappe jongen. Ze bloosde en keek snel naar het kampvuur. Ze hoopte dat hij niet had gemerkt dat ze hem even had aangestaard.
Profiel bekijken
Bella

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:30 pm

Bella keek verschrikt op toen er iemand tegen haar bleek te praten. ''Hee Blysse'' zei ze vrolijk en glimlachte terug. Ze keek weer voor zich uit en zag uit haar ooghoeken een jongen zitten. Ze keek hem aan en glimlachte kort, toen keek ze weer in de vlammen.
Profiel bekijken
Léo

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:40 pm

Léo keek aandachtig naar het zwartharige meisje dat ook op de grond ging zitten. Ze had een bleke huid en donkergroene ogen, kon hij opmerken in het ijle licht van het kampvuur. ze was behoorlijk mooi, maar zag er jong uit, jonger nog dan het andere meisje, dat lief naar hem geglimlacht had. Hij zag hoe ze even naar hem keek, maar toen snel haar ogen neersloeg. Hij aarzelde en haalde toen zijn schouders op. Waarom zou hij niet even sociaal gaan doen en bij hen gaan zitten in plaats van hier alleen op de bank te blijven? Langzaam wandelde hij naar hen toe. 'Hey dames.' Hij grijnsde. 'Stoort het als ik bij jullie kom zitten?' Hij ging naast Bella zitten, zonder op antwoord te wachten. 'Ik ben Léo. Aangenaam.' zei hij toen en glimlachte even naar hen allebei.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:44 pm

Blysse beet op haar lip. Ze bleef in het vuur staren en hield even haar adem in toen de jongen opstond en naar hen toeging. Dat kon ze uit haar ooghoek opmerken. Ze trok zich wat dieper terug in haar kap, die ze nog steeds op haar hoofd had. Ze hoorde hoe de jongen zich voorstelde en bij hen op de grond ging zitten. Léo heette hij dus. Ze wierp nu wel een verlegen blik op hem. 'Ik ben Blysse.' zei ze zacht en glimlachte flauwtjes. Meer durfde ze voorlopig echt niet te zeggen. Ze voelde zich nooit direct op haar gemak bij onbekende mensen. Daar had ze tijd voor nodig. Ze keek kort naar het boek, dat ze naast zich op de grond had gelegd, en schuifelde nerveus met haar linkersportschoen over de grond.
Profiel bekijken
Bella

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:48 pm

Bella keek op en haalde haar schouders op. ''Nee hoor'' zei ze nog maar hij zat toch al. ''Hai, ik ben Bella'' zei ze en glimlachte terug. Ze keek even nieuwschierig naar zijn gezicht. Hij leek wel een stukje ouder maar niet heel veel. Hij had een getinte huid en was mooi. Ze keek toen weer de vlammen in, het geflakker maakte haar altijd vrolijk en er streek een glimlachje over haar gezicht. Toen keek ze naar Blysse's boek, ''Twilight'' merkte ze op en glimlachte, ''Ik wacht nog steeds op Edward'' vervolgde ze. Daarna was ze weer stil en keek voor zich uit.
Profiel bekijken
Léo

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:55 pm

Léo glimlachte naar het blonde meisje, Bella. Ze leek hem erg aardig op het eerste zicht. Toen keek hij weer even naar het zwartharige meisje, Blysse. Hij merkte dat ze eerder een stil type was, maar vast wel lief dacht hij. 'In welke tenten zitten jullie? En hoe oud zijn jullie?' vroeg hij hen toen. Hij had nog wel meer vragen kunnen bedenken, maar zweeg om hen te laten antwoorden. Hij wierp ook even een blik op het boek naast Blysse. Hij had er al van gehoord, maar het zelf nog niet gelezen. 'Een mooi boek?' vroeg hij aan beide mesiejes. Ze schenen het allebei te kennen.
Profiel bekijken
Bella

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 9:59 pm

''In twee, maar ik denk dat ik ga vragen om een andere, ik heb nog nooit zo'n saaie tent meegmaakt'' zei Bella en keek even naar Léo, ''17'' vervolgde ze. Ze dacht na over zijn vraag over het boek. ''Het is echt een prachtig boek,'' zei Bella. Ze had de neiging meteen erover te gaan praten maar hield zich braaf in. Ze keek naar de maan die al aan de hemel stond, thuis zag je meestal maar een stuk en mischien 1 ster wat een vliegtuig blijkt te zijn.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:01 pm

'Eum, ja ik ook.' mompelde Blysse tegen Bella. Ze voelde zich dom, omdat ze niets beters wist te zeggen. Maar veel tijd om erover na te denken had ze niet. Ze dwong zichzelf op te kijken en Léo in de ogen te kijken terwijl ze zijn vragen beantwoorden. Het lukte wonderwel. 'Ik zit in tent 6 en ben 16 jaar, dit jaar 17.' zei ze tegen hem en glimlachte lichtjes. 'En jij?' Ze voelde zich nu toch een beetje verplicht een vraag terug te stellen. Hij deed al veel moeite voor het gesprek op dit moment. 'Ja, ik vind het ook een supermooi boek, ik heb het al vaker gelezen. Ik krijg er geen genoeg van.' Ze grijnsde nu even, al iets meer ontspannen. 'In onze tent is nog een bed vrij.' zei ze toen tegen Bella. 'Afra en mijn broer Tom slapen er ook. Maar er staan twee stapelbedden.' Ze zweeg abrupt en kreeg een kleur. Hoe kwam het dat ze opeens zoveel zei?
Profiel bekijken
Léo

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:05 pm

'Ik zit in tent 8 en ben 20.' zei Léo kort. 'En in onze tent is er ook nog wel een bed over als je wil, Bella.' Hij grijnsde en merkte niet dat Blysse bloosde. Hij vond dat de sfeer losser begon te worden, nu ze ook meer leek te zeggen. En dat vond hij leuk. 'Dan moet ik dat boek beslist een keer lezen, jullie klinken beiden vol lof. Of is het meer een meisjesboek?' Hij grijnsde nog steeds en keek nu naar de vlammen. Het kampvuur knetterde nog steeds behaaglijk.
Profiel bekijken
Bella

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:10 pm

''Het is het schattigste romantischte boek dat ik ook heb gelezen en je moet het echt lezen, mischien steek je er ook nog wat van op.'' zei Bella en grijnsde. Ze dacht na over de bedden kwestie, ''Welke tent is groter?'' vroeg ze en keek Blysse en Léo nieuwschierig aan. Bij Blysse en Afra in de tent leek haar wel leuk maar mischien vond ze de broer van Blysse wel helemaal niet aardig... Léo was grappig maar ze wist niet met wie hij een tent deelde.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:21 pm

'Ja, een absolute aanrader.' zei ook Blysse en grinnikte kort. Ze keek hen nu wel weer aan. Ze waren beiden aardig en dat stelde haar wel gerust. 'Eum.. Ik weet niet hoe groot de tent van Léo is.' zei ze toe en glimlachte even. 'Maar mijn broer is een druktemaker, kan ik je wel verzekeren, hij is 14. Dus je zal af en toe tegen lawaai moeten kunnen, als je bij ons komt.' Ze grijnsde. 'Maar hij is wel lief hoor.'

Laatst aangepast door Blysse op wo jul 29, 2009 10:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijken
Léo

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:21 pm

'Ik hoor het al, alle meisjes zijn dus gek op de jongen uit het verhaal. Ja daar kan ik vast wat van leren dan.' Léo lachte. Hij keek even van Blysse naar Bella. 'Volgens mij zijn alle tenten ongeveer even groot.' zei hij toen en grijnsde. 'Er staan ook twee stapelbedden in mijn tent. En mijn tentmaatje tot nu toe is Lentell, ik weet niet of jullie die al kennen. Ze is eerder rustig, denk ik. Maar er zijn dus nog twee bedden over.' Hij glimlachte even naar Blysse. 'Mijn broer is ook een druktemaker, die heeft altijd alle aandacht nodig. Ik ben blij dat hij thuis gebleven is. Ben ik toch een tijdje van hem verlost.' Hij lachte opnieuw.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:27 pm

'Ja, ik dacht ook dat ik verlost was van de mijne. Hij ging zogezegd met mijn ouders op reis en gisteren stond hij plots voor mijn neus.' Blysse grinnikte even. 'Hij vond het te saai om met de oudjes op reis te gaan naar Frankrijk, was zijn uitleg. Niet dat ik het zó erg vind.' Ze zuchtte en keek even naar de hemel, in gedachten verzonken. Ze vond de maan echt prachtig en helder deze avond. Ze hadden een goed uitzicht hier aan het kampvuur.
Profiel bekijken
Léo

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   wo jul 29, 2009 10:36 pm

'Ow, dat moet echt verrassend geweest zijn.' zei Léo en grinnikte even met haar mee. 'Maar of het ook een leuke verrassing is...' Hij trok even zijn wenkbrauwen op bij de gedachte zijn broer hier ook opeens te zien. Nee, die was niet erg avontuurlijk, die zou nog niet over zoiets als een jungle-kamp nadenken. Hij had hem al gek verklaard dat hij er wel aan meedeed. 'Ik woon in België. Waar kom jullie vandaan?' vroeg hij toen aan Blysse en Bella. Hij keek hen beiden geïnteresseerd aan.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 11:34 am

'Ik ook.' antwoordde Blysse een beetje verrast. Ze was ergens wel blij dat ze enkele raakpunten met Léo leek te hebben. Zo was het makkelijker voor haar om zelf het gesprek op gang te houden. 'In Brussel, echt wel een drukke stad kan ik je verzekeren. Maar daar hou ik wel van, ik ben echt wel een stadsmeisje. Ik zou nooit op het platteland ofzo gaan wonen, denk ik.' Ze glimlachte even en wendde haar blik toen weer af naar het kampvuur. Ze vond het nog steeds moeilijk om iemand te lang aan te kijken.
Profiel bekijken
Afra

Aantal berichten : 72

Character sheet
Partner: Nope

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 12:31 pm

Afra kwam rustig aangelopen, ze had niet erg veel te doen en zocht alweer naar Bella, ze had advies nodig. Toen ze bij het kampvuur aankwam zag ze dat Blyssse er ook was. "Heey Blysse" zei ze vrolijk. Ze keek even naar de jongen die erbij zat. Erg knap en niet erg veel ouder dan zij. "Hoi.." zei ze rustig. Ze ging naar Blysse zitten, die haar favoriete boek aan het lezen was. "Twilight!" zei ze verbaasd. "Een echte verslaving, al die boeken. Ik heb ze alle vier al tig keer uit gelezen, maar ik krijg nooit genoeg van Edward en Jacob." Afra grijnsde.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 12:40 pm

Blysse grijnsde terug naar Afra die bij hen was komen zitten. 'Hey Afra. Ja, echt te verslavend hé!' Ze nam het boek even van de grond, om het daarna toch weer neer te leggen. Ze keek even naar Bella en Léo. 'Eum, Afra dit is Léo, en Léo dit is Afra, een tentgenoot van mij.' stelde ze hen kort en snel voor toen ze besefte dat die twee elkaar misschien nog niet kende. Ze wist het natuurlijk niet zeker, maar ja, ze bedoelde het aardig. 'Al veel verkend hier?' vroeg ze toen aan Afra. Zelf was ze ook al even het woud in geweest.
Profiel bekijken
Afra

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 12:51 pm

Afra lachtte zwakjes, "Ik heb alles hier iets té goed verkend." zei ze aarzelend tegen Blysse. Ze keek weer even naar Léo "Ja, ehmm, hoi Léo" zei ze. En keek weer naar Blysse.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 1:10 pm

'Wat bedoel je?' vroeg Blysse op gedempte toon aan Afra. Ze keek haar ernstig aan. Ze had het gevoel dat haar vriendin iets belangrijks wilde vertellen, maar niet goed wist hoe erover te beginnen. Blysse wilde altijd wel luisteren en raad geven als ze dat kon. Ze was niet het type om geheimen van een ander door te vertellen en lachte zelden mensen uit, omdat ze zelf zo vaak was uitgelachen. Ze wist dat dat pijn kon doen.
Profiel bekijken
Afra

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 1:23 pm

Afra wist niet waar ze moest beginnen, "Gisteravond ben ik een jongen tegengekomen, Bruno. We raakte aan de praat en hij vroeg plot of hij me mocht kussen en ik stemde in." Afra sloeg der zelf op haar voorhoofd uit frustratie. "Hij zoende me, en het betekende heel veel vor hem, maar ik weet niet of ik verliefd op hem ben, maar ik wil hem niet afwijzen, dat gaat zo moeilijk... Ik heb zoveel meegemaakt, en ik wil niet misbruikt worden hierdoor, dat ik moeilijk nee zeg. Ik had mezelf beloofd hard te zijn en nee te zeggen als het nodig was, zoals gister, ik kend hem amper en hij is verliefd. Ik weet het niet. Ik heb hem een verkeerde indruk gegeven denk ik." Afra zuchtte. En keek Blysse aan, ze vertrouwde haar wel.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 1:31 pm

Blysse knikte langzaam terwijl ze in stilte naar Afra's verhaal luisterde. Toen ze uitgepraat was, slikte Blysse even. 'Dat is inderdaad niet makkelijk.' zei ze zacht. 'Maar als je zeker weet dat je niks voor hem voelt, moet je hem dat vertellen. Als je nu toestemt, zal hij enkel verliefder worden op je en dat zal het nog veel kwetsender maken voor hem als je hem daarna dumpt. Je moet hem gewoon eerlijk vertellen dat die kus voor jou niet zoveel betekende als voor hem, dat je liever gewoon vrienden wil blijven, omdat je niet op een zelfde manier van hem houdt.' Blysse keek afra opnieuw aan. Ze kende Bruno niet, dus ze kon niet bepalen hoe die jongen zou reageren. Natuurlijk zou hij verdrietig zijn, maar hij zou het moeten kunnen begrijpen, dacht Blysse wel. 'Maar je moet wel eerst zeker zijn over je eigen gevoelens.' zei ze toen stil. 'Al voel je je waarschijnlijk in de war nu, begrijpelijk.'
Profiel bekijken
Léo

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 7:30 pm

'Ik in Antwerpen, ook best wel druk daar.' Léo grijnsde naar Blysse. 'Maar ik ben ook best wel een stadsmens, dus geeft niet echt. Hey Afra.' Hij glimlachte even vriendelijk naar het donkerharige meisje dat zich bij hen voegde. Hij grinnikte toen Afra ook al zo'n Twilightfan bleek te zijn. Die gekke meisjes ook! Zou hij hen ooit echt begrijpen? Maar leuk waren ze wel. Toen Blysse en Afra echter op gedempte toon begonnen te spreken, besefte hij dat hun gesprek misschien niet echt voor zijn oren bedoeld was. Hij stond op en klopte het stof van zijn broek. Hij keek even op zijn horloge. Het was ondertussen al 23 uur, hij had hier best lang gezeten. 'Ik ga maar weer eens, we komen elkaar nog wel een keertje tegen.' Hij knikte nog even naar hen alledrie ten afscheid. Zijn blik bleef het langste op Blysse rusten, ze leek hem een bijzonder meisje, maar ook niet veel langer. Toen draaide hij zich om en wandelde langzaam weg, richting tenten.
Profiel bekijken
Blysse

Character sheet

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   do jul 30, 2009 7:36 pm

'Tot later.' Blysse keek Léo nog even na. Ze hoopte dat ze hem nog eens terug zou zijn, hij leek haar een toffe gast. Sociaal, vriendelijk en knap. Toen keek ze weer naar Bella en Afra. 'Je kan het gesprek met Bruno best niet te lang uitstellen.' raadde ze Afra nog aan en deed nu iets minder moeite om stil te praten, nu Léo weg was. Toen richtte ze zich tot Bella. 'Kom je nu in onze tent?' vroeg ze vrolijk aan haar. Ze zag het wel zitten dat Bella nog bij hen in de tent kwam, maar ze moest snel zijn. Er was nog maar één bed vrij en misschien zou iemand anders het inpikken.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Staren naar de vlammen   

Staren naar de vlammen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Jungle Camp :: Camping :: Kampvuur-
Ga naar: